welkom op deze blog




Lezers wees welkom op deze blog. Mijn belevenissen rondom de thema's leefbaarheid, vrijwilligerswerk en burgerparticipatie hoop ik hier aan bod te laten komen.

Ik ben zelf op dit moment op zoek naar een geschikte participatiebaan en doe een thuisstudie op het gebied van marketing. Daarvoor heb ik ruim een jaar gewerkt als allround medewerker bij een klein evenementenbureau.

Daarnaast werk ik sinds kort voor de wijkkrant als redactielid en doe ik mee aan initiatieven in mijn woonwijk op met name het gebied van leefbaarheid. Ik beheer al een jaar of drie  een facebookpagina voor de wijk waar ik woon.
Vrijwilligerswerk en mantelzorg lopen als een rode draad door mijn leven.
Zwerfvuil opruimen, boodschappen doen voor mensen die moeilijk de deur uitkomen, oppassen op huisdieren, meehelpen met een verhuizing, brieven schrijven naar instanties,  mensen wegwijs maken met de computer, email, social media, tuinieren, dieren in nood vangen en overdragen aan de dierenambulance.

Actief en afwisselend bezig zijn geeft heel veel voldoening. Dat is niet in geld uit te drukken. Ik kom heel veel kleurrijke mensen tegen en dat is voor mij de drive om altijd weer door te gaan, nieuwe uitdagingen te ontdekken en mensen met elkaar te verbinden.


Reacties